vrijdag 14 augustus 2009

Terug van vakantie

Hier ben ik dan weer, terug van twee en halve week Kroatie. Ik ben lekker uitgerust en heb genoten van het mooie land en het warme weer. We hebben 2 dagen gereden en overnacht ergens in Oostenrijk, vlakbij Graz:

Ze waren erg gastvrij. Toen door naar Fazana en camping Bivillage. Dit is het tentenkamp:

Na het uitpakken maar direct naar het zwembad want we dreven al de hele dag de auto uit.......

Brrrr, het water was steenkoud, net alsof je onder de kraan stond!!! Maar dat mocht de pret niet drukken, we zijn doorzetters en geen mietjes, nietwaar??


De volgende dag bij de zee kijken, het was best wel lang lopen in de hitte, want het was een hele grote camping maar het uitzicht is prachtig...

En het water was lekker warm, 26 gr. Heerlijk dobberen met een luchtband/bed

Ook de zonsondergang was prachtig:


's Avonds in het dorpje was het heel gezellig, je kon lekker langs het strand lopen naar het dorp waar van alles te doen was.


De grote stad Pula was maar een paar kilometer verderop. Na een onweersbui zijn we daar maar es gaan kijken. Ze hebben daar een mooi groot amfitheater uit de Romeinse tijd:



Geweldig vind ik zulke bouwwerken en dan te bedenken dat zoiets er al meer dan 2000 jaar staat!!! Hoe kregen ze het voorelkaar, die grote blokken steen op elkaar zonder machines ed.
In Pula waren nog meer mooie gebouwen:


Ook zijn we een dag met een boot weggeweest en onderweg zagen we dit:





Is het niet prachtig??
Omdat het zo warm was hebben we een bootje gehuurd, lekker uitwaaien op zee, heerlijk:


Het dorpje Fazana vanaf het water:

We besloten vanwege de hitte een grot te gaan bezoeken:



En toen was het langzamerhand weer tijd om huiswaarts te keren. We zijn in een keer teruggereden, ca. 1650 km, maar het was na het Ruhrgebied lekker rustig op de weg.
Ik had me toch een berg wasgoed. Heb 2 dagen onafgebroken gewassen. Gelukkig was het buiten droog en kon alles mooi snel drogen. Alles is weer opgeborgen en straks ga ik de foto's ophalen. Kan niet wachten om weer te gaan scrappen.........
Het is wel een lang bericht geworden en ik heb natuurlijk nog veel meer foto's gemaakt maar om die allemaal te laten zien, dat zal ik jullie besparen. De lay-outs worden hier wel weer getoond. Hopelijk was jullie vakantie net zo fijn als de onze. Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten