maandag 15 oktober 2012

Mixed media kaart

Pin It Ik ben weer lekker aan het kliederen geweest met allerlei spulletjes en dit is het resultaat:
Eerst heb ik de kaart bewerkt met panpastels en vervolgens een grote swirl stempel er op gezet. Met de muurmasker en dylusions spray een muur op de kaart gemaakt. Daarboven op weer een stempel met embossinginkt geplaatst en bestrooid met koperkleurig embossingpoeder. Het poeder verhit met de heatgun. Toen weer een masker er op gelegd en met de modelling pasta aan het kliederen geweest. Omdat ik de panpastels niet direct gefixeerd heb met haarlak of glimmermist trekt de kleur in de modelling pasta. In dit geval was dat de bedoeling. Wil je dat niet en wil je de pasta wit houden dan moet je dus eerst sprayen! De kaart was zo naar mijn zin en daarom ben ik begonnen met het aan te kleden. Bovenaan heb ik een reep washitape geplakt, een paar roosjes onderaan met een vintage pin erbij, een sleutelgat bevestigd met brads en dan nog bovenaan twine gebonden met daaraan een ketting met een medaillon, een sleutel en een bauble. Om te voorkomen dat het touw gaat hangen door wat er aan hangt heb ik ook nog een soort van deurknop onder het touw gemaakt zodat het touw en de ketting daar op blijven hangen.
Ik ben er erg tevreden over. Hoe vinden jullie de kaart?

Gebruikte materialen Creabest Scrapbooking:
- panpastels: diarylide yellow, orange, orange tint, phtalo blue extra dark
- washi tape
- modeling pasta
- masker prima
- archival ink jet black
- foam stamp prima swirl
- mask wall prima
- dylusions lemon zest en vibrant turqoise
- versamark embossing inkt
- embossingpoeder koper
- bloemetjes prima
- paper string stripes twine van Tim Holtz
- swivel claps Tim Holtz
- medaillon hanger
- keyholes Idea-ology Tim Holtz
- baubles Idea-ology Tim Holtz
- knopjes Tim Holtz
- vintage metal pins rosarian van Prima
- long fastener Idea-ology Tim Holtz
- Mounted Rubber Stamp Column Collage Hampton Art

Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten