dinsdag 6 november 2012

Mijn zus Marjan

In de kast vond ik nog een oude foto van mijn zus Marjan. Het is een schoolfoto van heel lang geleden. Hoe oud ze was op deze foto durf ik niet te zeggen. Ik vond de foto perfect passen bij dit papier van Prima, Tea Thyme.
Met het kippengaasmasker heb ik eerst hier en daar met modeling pasta lekker gesmeerd en laten drogen. Droogt best wel snel want het zijn maar dunne lijntjes.
Uit een oud boek maakte ik toen met de stans Baroque van Tim Holtz een soort label.
Samen met de taartrand en de foto opgeplakt. Het hart is van corrugated shapes van ribbelkarton. Erg leuk spul. Erop zit een giant rhinestone van Glitz, Happy Travels
De paspop heb ik gestanst met de die Sewing room van Tim Holtz. En dan wel uit karton of grungeboard voor een beetje driedimensionaal effect. De pop heb ik aangekleed met een label uit de collectables Sweet Nothings van Kaiser Kraft en een stukje kant. Nog een ketting gefabriceerd van Say it in crystals van Prima. Leuk effect he?
De poot van de paspop heb ik bruin gekleurd met distress ink vintage photo van Tim Holtz.
Het garenklosje en de knoop uit dezelfde die heb ik aangekleed met een restje van het collectables label van de pop. De randen zijn beinkt met vintage photo.
Het touwtje dat je ziet is hemp cord bruin. Afgewerkt met een rondje en twee kleine baubles van Tim Holtz en een vintage trinkets, het kroontje. Bloemetjes en knoopjes erbij en klaar.
Het stukje kant plakte ik onder de foto en omdat ik links de geknipte rand van het kant een beetje lelijk vond staan heb ik daar een diecut uit de collectables Sweet Nothings van Kaiser Kraft geplakt. Op de foto heeft mijn zus ook een boek voor zich liggen dus dat vond ik wel passend. Nog een vogelkooitje en een woordje erbij en die hoek was voor mij af.
Half over de foto en de label van boekpapier plakte ik een sticker van de glitzers Happy Travels. Op datzelfde vel zit ook een sticker met de woorden a beautiful thing. Die woorden heb ik uitgeknipt en in het kadertje van de andere sticker geplakt. Met letterstickers heb ik haar naam erbij gedaan en het stukje washitape maakt die hoek af.
Als laatste ben ik met een paper distresser langs de randen van de layout gegaan voor een rommelig effect. Ik hou daarvan.
En, wat vinden jullie ervan? Hopelijk heb ik jullie weer een beetje inspiratie gegeven over hoe sommige materialen ook gebruikt kunnen worden. Ik hoor het graag!


Gebruikte materialen van Creabest:
- papier van Prima Marketing, Tea thyme, het vel Marcella
- minimask chickenwire reversed
- modeling paste
- bloemen van Prima, Vinetta en Fairy Belle
- Glitz Design Giant rhinestones Happy Travels
- stansen Sewing Room en Baroque van Tim Holtz
- grungeboard
- Glitzers Happy Travels van Glitz Design
- knoopjes elements earth tones van American Crafts
- hemp cord
- Prima chipboards
- collectables Sweet Nothings van Kaiser Kraft
- Prima say it crystals
- Prima vintage trinkets
- currogated shape hart
- washitape van Glitz Design
Photobucket Pin It

1 opmerking:

  1. Wat een details, super om naar je werkstuk te kijken, heel erg mooi!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen