zaterdag 15 juni 2013

Opdracht 15 Pisa

Pin It Naast scrapboekmaterialen verkoopt Creabest ook stempels en mixed media materialen. Mixed media is het maken van projecten met allerlei verschillende materialen. Steeds meer scrappers maken ook mixed media projecten of combineren mixed media technieken met scrapbooking.
Vandaag krijg je de opdracht om 2 soorten mixed media materialen te gebruiken. Je kunt kiezen uit acrylverf, india of oostindische inkt, aquarelverf, oliepastelkrijt, modeling paste of creme, art mediums, gelatos, potloden, panpastel of ander pastelkrijt, inktsprays of embossingcreme.
Toen ik deze opdracht las, dacht ik: yes, lekker kliederen!! Ik vind het zo leuk om te doen maar gebruik het eigenlijk vrij weinig op mijn layouts. Nu ben ik helemaal los gegaan en heb verschillende producten gebruikt. Dit is het resultaat:

Ik heb als basis een manilakleurig vel cardstock gebruikt. Daarop heb ik met distress paint in verschillende kleurtjes strepen gezet. Toen met een houten stempel en zwarte stazon inkt linksboven en rechtsonder een vage stempel gezet. Met de stippelstempels en witte distress verf hier en daar gestempeld op de strepen verf. Toen heb ik hier en daar met de muurmasker en clear granular gel een klein muurtje gemaakt en de stenen ingekleurd met een distress marker. De stenen natgemaakt met water uit een minimister en met de vinger de kleur zoveel mogelijk uitgewreven.
Rechtsboven heb ik met het klokmasker en fiber paste een klok gefabriceerd en linksboven en rechtsonder met de ledgermasker en glimmermist de afbeelding aangebracht.
Linksonder eerst een laagje modeling paste gesmeerd en daarop de klok gestempeld met archival inkt. Onderaan het vel heb ik de getallenstempel met groene distress verf en rechtsboven een andere getallenstempel met zwarte distressverf gestempeld.
Dat stempelen met distress verf gaat perfect trouwens. Je kunt de afdrukjes dan nog bewerken met water als je dat wilt. je krijgt dan een soort aquareleffect.
Vervolgens heb ik gestempeld met versamark embossing inkt bovenaan in het midden van de layout. Daarover heen heb ik rode panpastel aangebracht zodat de afdruk mooi naar voren komt. De rest van de layout heb ik ook ingekleurd met de rode panpastel. Toen heb ik de hele layout gefixeerd. Anders geeft de panpastel af.
Als laatste heb ik de rondjes bovenaan de layout gestempeld met witte distress verf.
De foto heb ik gemat met een stukje rode en zwarte cardstock. De randen van het rode cardstock heb ik bewerkt met de witte distress verf. Toen de foto met 3d tape op de layout geplakt. Titel erop en klaar is ie.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met dit kliederwerk en ben zeer benieuwd naar wat jullie gaan fabriceren met de verschillende mixed media. Veel plezier met het maken van deze opdracht!!

Gebruikte materialen van Creabest Scrapbooking:
- manila cardstock
- distress paint: black soot, picket fence, broken china, fired brick en peeled paint
- fiber paste
- clear granular gel
- modeling paste
- panpastel permanent red shade
- archival inkt jet black
- stazon inkt jet black
- versamark embossing inkt
- glimmermist jazz blue
- distress marker vintage photo
- minimister
- muurmasker (voegen) Prima Marketing
- minimask time travel en ledger van TCW
- diverse houten stempels van Tim Holtz (cijferstrips), Hero Art (musical collage), Hampton Art (xyz), Penny black pointille (de grote stippen), Hampton Art splatter (kleine stippen)


Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten