zondag 16 november 2008

Intocht Sinterklaas

Gistermiddag was het dan zo ver. Sinterklaas kwam weer aan in het land en in ons dorp. De kinderen hebben nog maar net met hun lampionnetje gelopen en nu staan de zwarte pieten al weer voor de deur.......Beetje snel op elkaar maar goed, het zij zo!! Deze keer kwam Sinterklaas met de boot aan in de haven en vaarde verder door naar het winkelcentrum, waar hij op zijn paard verder ging richting gemeentehuis voor de ontvangst door de burgemeester en daarna naar de sporthal voor het feest. Bij het feest waren clowns die met ballonnen mooie figuurtjes maakten en hippe sinterklaasliedjes draaiden maar verder vond ik het vrij langdradig. Veel bla bla bla en verder niks geks voor de kinderen te doen. O ja, twee keer een polonaise. Ik weet het niet maar ik mis steeds iets. Ik mis de gekkigheid van de zwarte pieten, het gaat allemaal zo lauwtjes, geen grappen en grollen, geen gesmijt met strooigoed, ik had gister echt het idee dat de pepernoten op rantsoen waren. Het kan allemaal veel gekker vind ik. Nou ja, het is waarschijnlijk het laatste jaar dat Yvonne nog gelooft, ze wordt zo 8 jaar en in groep 5 gaan ze volgend jaar lootjes trekken dus dan moet je het wel vertellen. Ze zei nou al dat kinderen op haar school hadden verteld dat de pieten geschminkt zijn en dat Sinterklaas niet bestaat maar heb me er gelukkig nog een keer uit kunnen redden. Het is zo leuk nog even dat serieuze gezichtje tijdens het schoenzetten gisteravond, appel en water voor het paard, deurtje van de allesbrander een eindje open en vanmorgen voor dag en dauw wakker om te kijken wat ze gekregen heeft..........Ik zal het missen......














Geen opmerkingen:

Een reactie posten